hi.. welcome to my life.. my story..


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, January 29, 2009

orang nomad

diz is my 1st time create a blog.. So aku rase cite nie agak menarik utk sesape yang bce. tiltle nie sbenarnye pasal aku ngan famili.. nomad maksudnye masyarakat yang berpindah randah. Famili aku berpindah randah bkn sbb kerja abah aku tapi famili problem.. xperlu la aku cerite ape prob nye..

ok, the story begin..

mase aku wujud kt dunia ciptaan tuhan yg sgt indah nie, kte org tggl kat Kg Melayu Pandan, kawasan setinggan yg digembar gembur kan sebagai kwsn setinggan t'bsr di jb.. tp skrg tmpt 2 dh dirobohkan mengikut peringkat.. mase 2 kte org tggl kt uma papan kwsn paya bakau.. blie air pasang jek aku mandi.. hehe, sronok sgt.. aku tggl kt situ smpi darjah 3.. then, mase drjh 4 (thn 1997) mslh timbul kte org tpakse b'pndah ke kg sblah abh kt Banting, Selangor.. ade la dlm 3bln kte org tggl kt kg.. spjg kt kg, aku x sekolah.. abes t'ggl pelajaran.. sdey gak tp nk wat cmne kan.. mase kt sekolah lame dr darjah 1 smpi 3 aku bley dikatekn top student.. tp 2 la.. aku x salah kan sesape, aku salah kan keadaan..

pastu kte org pndh blik ke jb utk start a new life.. mase 2 tggl kt uma sdare kt kangkar tebrau sbb xde tmpt laen lg nk b'teduh.. sgt menyiksakan tggl kt situ.. tp pape pon aku still b'terime kasih ngan mkcik aku 2.. walaupon sgt seksa tggl kt situ.. lps jek abh dpt keje n ade income, aku ngan akak sekolah blik.. seronok sgt.. yg best nye dh t'tggl jauh dlm plajaran aku still bley score.. hehe, syukur2.. dkt sthn gak kte org tmpg uma sdare then kteorg pndh lg.. kali nie kt kwsn masai, tmn megah ria.. kali nie aku still sekolah tp sgt jauh dr uma.. aku ngan akak tpakse tkr bus 2kali utk pegi n 2kali utk blik.. walupon agak susah, tp keadaan nmpk nye makin baek.. tapi kalo xsilap xsmpi sebln tggl kt situ..

ntah knape, kteorg pndh lg (1998).. kali nie kt taman perling, still kt kwsn jb.. kali nie jgk la aku tpakse tkr sekolah lg.. br nk sronok2 ngan kwn2 kt sek, kt uma.. tp kne pndh lg.. adoi... igtkan keadaan makin pulih tp rupe2nye sebaliknye.. lbh kurg 3bln pastu kte org pndh lg.. kali nie blik ke kwsn asal kg melayu pandan, tp uma yg berlainan.. kali nie agak lame tggl kt situ.. smpi aku abes form1.. kali nie kte org pndh dlm keadaan yg menyedihkan, kne halau oleh tuan uma.. tmbh menyedihkn, mase 2 mak aku sarat mengandung, tggl tggu ari jek nak b'salin.. mmg 'tut#%^&*&*^%' tuan uma 2.. tp skrg aku dh maafkan tuan uma 2..

kali nie kte org pndh ke kg bunga ros.. alhamdullillah, keadaan makin baek, abh keje makin stabil mase 2.. then mase aku form4, pd 1 ptg yg indah, angin bertiup sepoi2 bahase, aku dpt 1 idea baekkk punyer.. mase 2 aku ngah bce paper, dlm ruangan iklan, aku t'bce 'rumah utk dijual, sila mesej @ kontek kpd yg b'mnt.. aku pon ngan slumber jek trus msj no 2.. kwsn uma pon strategik, harga ok.. then org yg nk jual uma 2 pon reply, wat appoinment.. bile abh blik keje, aku trus suh abh pegi jmpe org 2.. abh pon setuju.. haha.. perjanjian dibuat secepat mgkn dan x lame pastu kte org pndh (2003).. sronok sgt pndh ke uma yg dibeli dan kmgkinan beso xkn pndh randah lg.. kehidupan pon makin stabil skrg nie.. B'syukur pd Nya...

2 sikit sebyk pasal cite nomad aku.. kalo nk cite detail mksdnye aku kne wat novel la.. next time aku try bg cite lg best, n aku akn try gak bg story yg ade info2 best.. utk p'mulaan nie ok kot.. see ya..



No comments:

Post a Comment